Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Tisdag 18e Oktober

Av Sandra Eklund - 18 oktober 2011 11:36

God dagens!

Jag har pratat med min barnmorska på morgonen, avbokade tiden hos henne och så pratade vi om allt som hänt nydligen. Min Journal syns ju för henne också i datorn.

Vi kom fram till att vi ska ha kontakt genom telefon och så om jag och Jimmie får tid och vill komma till henne så bokar vi bara en tid. Hon skulle ringa mig nästa vecka och höra hur det gått på nästa kontroll..

Jag ringde även till försäkringskassan för ett tag sen, jag får inte ut någon mammapenning förns i slutet av November..Vilket stör mig eftersom jag sökte om att få i slutet av Oktober. Hon skulle skicka hem nya papper så jag kan söka för att få från September men hon trodde inte jag skulle hinna få nu i Oktober ändå. Men då får jag väll i alla fall dubbelt sen i November så det är ju bra.. Men resten utav denna månad och nästan hela nästa månad kommer inte bli så rolig, Jimmie har förlorat massor med pengar nu efter att ha varit borta så mycket från jobbet för att han varit på förlossningen och BB med mig och vi har mer att betala denna månad eftersom vi fått våran första elräkning och telefonräkning. Både elräkningen och telefonräkningen va jätte låga men de är ändå några hundralappar extra som försvinner. De lilla vi kommer ha kvar av hans lön om de ens blir något kvar de vill säga kommer gå till mat. Och vi har fortfarande inte köpt alla bebis saker som behövs, jag har messat pappa och frågat om jag får låna pengar till bebis saker.. och jag är redan skyldig han pengar så det känns så jävla dumt! Men bebis kan komma när som helst nu och jag vill ha det klart när han kommer annars blir de skit jobbigt:/ Hoppas pappa svarar snart, väntar otåligt här hemma.. Jag ska värma lite mat från igår och slänga i mig, är jätte hungrig.

  Mammas älskling


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:55


Sovit jätte bra i natt, ändå är jag helt slut - skit trött! Och som vanligt så önskar jag bara att förlossningen ska starta.. men det gör den ju INTE. Barnmorskorna hade fel.. Jag kanske går hela tiden ut i alla fall? Vem vet..jag vet inte vad ...

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:19

          Älskar dig så mycket lilla bebis, vi längtar efter dig<3<3 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 23:30


Det gick bra hos barnmorskan idag! Hon tog blodtryck, kände på magen och mätte den, tog blodprov och lyssna på bebis hjärta. Allt var normalt förutom att jag behöver mer järn igen, men jag tänker inte börja med järntabletterna för jag mådde inge ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:25


Efter att ha haft massa samandragningar/värkar i mage,rygg och underliv fick vi igår komma upp på en kontroll på förlossningen. Jag ville se om jag öppnats nå mera, men det hade jag ju självklart inte:/ Så det va bara att åka hem igen.. jag fick 2 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:09

        Magen växer så det knakar! Nu är den ännu större^^, ...

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards