Alla inlägg under november 2011

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:55

Sovit jätte bra i natt, ändå är jag helt slut - skit trött!

Och som vanligt så önskar jag bara att förlossningen ska starta.. men det gör den ju INTE.

Barnmorskorna hade fel.. Jag kanske går hela tiden ut i alla fall? Vem vet..jag vet

inte vad jag ska tro längre. Jag vill bara att han ska komma ut nu.. jag är less på det här.

Jag vill ha min lilla pojke i min famn<3

Idag är det fredag igen, tycker veckorna bara flyger iväg men ändå inte..

Längtar till Jimmie kommer hem från jobbet, är så tråkigt att sitta hemma själv.

Man kan jag önska vidare - att förlossningen ska starta under helgen..

Håll tummarna åt mig:) Nu ska jag vila lite i soffan,

sen om jag orkar slänga i disk i diskmaskinen och tvätta bebis åkpåsar.

Ps. Tycker ni är dåliga på att kommentera:(

Bättra er på det nu!;)

 

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:19

         

Älskar dig så mycket lilla bebis, vi längtar efter dig<3<3

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 23:30

Det gick bra hos barnmorskan idag! Hon tog blodtryck, kände på magen och mätte den,

tog blodprov och lyssna på bebis hjärta. Allt var normalt förutom att jag behöver mer järn

igen, men jag tänker inte börja med järntabletterna för jag mådde inge bra utav dem.

Får försöka äta mer saker med järn i.. hade inte lika lågt järnvärde som förut i alla fall.

Fick även väga mig som jag ville:) Har gått upp 4 kilo sen sist jag vägde mig och samanlagt

8 kilo sen jag va i vecka 9. =) När vi kom hem blev det full fart på mig, jag har tagit 3 maskiner

med tvätt och hängt upp det givetvis..plockat med lite prylar och bytt sängkläder med Jimmie.

ska INTE göra sånt igentligen, ska ta det lungt. Men jag vill ju att värkarna ska sätta igång ordentligt

eller att vattnet ska gå och det lär det ju aldrig göra om jag ligger eller sitter i soffan hela dagarna!

Barnmorskorna vill ju ha kvar bebis där inne så länge som möjligt för att han ska bli större så det

är ju därför jag ska ta det lungt igentligen men dem säger även att det är ingen fara alls om han

skulle komma ut nu så ta det lungt tänker jag inte göra hela dagarna..Jag vill få ut min ängel nu,

jag vill ha honom i min famn, jag längtar så fruktansvärt!

hur fan kan man vara öppen i typ en månad med värkar utan att det leder till förlossning? Det är

ju helt sjukt! Bebis ligger pluss på kurvan sa min barnmorska idag så det är ju

jätte bra ifall han tittar ut snart:) Han vägde 2,7 kilo för lite mer än en vecka sen då jag va på kontroll:)

Nu ska jag läsa förlossningsberättelser och hoppas på att min förlossning ska starta snart;)

 

Snälla kom ut nu hjärtat, mamma längtar ju ihjäl sig efter dig


Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:25

Efter att ha haft massa samandragningar/värkar i mage,rygg och underliv fick vi igår komma upp på en kontroll på förlossningen. Jag ville se om jag öppnats nå mera, men det hade jag ju självklart inte:/ Så det va bara att åka hem igen..

jag fick 2 värkar var tionde minut visade CTG:t men den kände inte av alla värkar, när värkarna satt sig långt ner i magen kände den inte av det men sköterskan sa att det gör inget för dem värkarna är inga värkar som visar att förlossningen är på gång. Jag va jätte frustrerad och sa till sköterskan att nu kommer jag säkert inte ringa mer när jag får så här för att det aldrig leder någon vart, at jag inte vet NÄR jag ska ringa och att jag säkert kommer ringa för sent och inte hinna dit när det är dags haha.. Men hon sa att det är bättre att jag ringer och kommer dit på kontroll även fast det blir att jag får åka hem igen. Hon förstod att det är jobbigt och sa att jag kan ju inte följa det där som andra kan ( att man ska ringa till förlossningen när man har 3 värkar var tionde minut) för jag har ju redan öppnat mig så jag har ju sånna värkar redan men dem leder ingenstans..  Jag har fan varit i latensfasen i snart en månad..det är inge kul det här!:O

Min barnmorska från Carema ringde förut och sa att jag har en tid hos henne idag och undra om jag vill komma eller inte,barnmorskorna uppe på förlossningen vill att jag ska fortsätta gå hos henne så länge jag kan så jag sa att jag kommer,kl 3 är tiden så älskling kommer och hämtar mig halv 3 och följer med dit.<3  Jag ska fråga om jag får väga mig där, kul att se hur mycket jag gått upp..Va ett bra tag sen jag vägde mig nu och har ingen våg hemma;/ kommer inte ihåg hur mycket jag vägde förra gången men det har ju Ingrid  ( Barnmorskan ) skrivit upp.. Uppdaterar mer senare kanske:)

 

Vår söta lilla Alvin =)<3

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:09

       

Magen växer så det knakar! Nu är den ännu större^^,

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards