Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Sandra Eklund - 21 juni 2011 11:52

Hallå!


Är lika yr idag som vanligt. Fick ont i magen i morse och kände mig lite illamående så jag la mig i ett bad, när jag låg där fick jag helt plötsligt kramp i stjärten och mellan bena, det gjorde så jävla ont och det släppte inte! Försökte sätta mig upp men kunde inte för det gjorde så jävla ont i stjärten, så jag tog tag i stången på väggen och reste mig upp utan att nudda rumpan i badkaret. Gjorde ont att stå också och jag blev yr som fan. Försökte torka mig med handuken så noga jag kunde, kände miss kissnödig så satt mig och kissa. Och fan va det sved! Gjorde fortfarande ont så gick och la mig i sängen, började böla som fan och fick panik. Va skit rädd! Skrev sms till mamma eftersom jag inte vågade resa mig upp " Något är fel, jag har ont:'(" Och så kom hon in till mitt rum och jag berättade. Hon blev orolig så hon ringde barnmorskemotagningen, hon fick en telefon tid. Efter en timma ringde en barnmorska upp, det va inte min barnmorska. Hon skulle medela min barnmorska att ringa upp. Efter det ringde mamma kvinnokliniken för hon tänkte att dem är nog bättre. Hon fick en telefon tid och efter en timma ringde en barnmorska upp, Under den här tiden hade jag slutat ha ont, krampen höll bara i sig i 10-15 minuter. Mamma pratade lite med barnmorskan, sen fick jag prata med henne. Barnmorskan sa att det är helt normalt att få samandragningar under graviditeten om man inte får dem jätte ofta och att dem inte håller i i flera minuter varje gång, Hon sa även att hon inte kunde förklara varför jag fick i stjärten också men att det händer ju så mycket i kroppen när man är gravid så att det nog inte är någon fara. Sen tyckte hon att jag skulle lämna in kiss på vårdcentralen ifall jag har urinvägsinfektion. Hon sa inget om att jag är yr hela jävla tiden, utan bara att jag kanske borde byta järntabletter. Jag fick ingen tid för undersökning! Och min barnmorska som jag har på min barnmorskemotagning har inte ringt än!! Pratade med min ena moster i morse, då sa hon att jag kanske har foglossning eller att barnet ligger och trycker på en nerv, hon hade haft båda när hon va gravid med sitt sista barn och hon hade haft jätte ont och mått dåligt. Det är inge farligt, men man får ont. Tycker det är jävligt dåligt att dem inte kollar upp det på mig! Skrev sms till Jimmie när jag precis hade fått kramperna att jag ville att han skulle sluta tidigare från jobbet ifall något skulle hända och vi va tvugna att åka upp akut, ville inte vara hemma helt själv när jag va rädd. Men Jimmie va här nyss och lämnade min laddare till mobilen och trodde vi skulle åka till akuten nu, men så förklarade jag vad barnmorskan sagt å det. Så jag sa att han kunde åka tillbaka till jobbet, och ifall jag får så där ont igen så ska jag ringa han och så åker vi upp till akuten, dem kan ju inte neka en undersökning på akuten! Men jag hoppas slippa få den där smärtan mer idag, det räcker att jag är yr som fan så fort jag ställer mig upp. På torsdag ska vi ju på ultraljud så får väl se då hur allt ser ut. Bebis verkar i alla fall må bra, för den har sparkat på hela dagen. Familjen åkte iväg för 1 och en halv timma sen ungefär, dem är nog på Arlanda snart nu. Klockan 20 i 6 går flyget till Turkiet, men mamma och låtsasfar ville ta en öl och ett glas vin på Arlanda och kanske äta något. Sen måste man vara på Arlanda också 2 timmar innan flyget går. Jag är avis på dem som får åka iväg, men glad för deras skull, det behövde dem. Saknar dem redan, känns ensamt här hemma nu. Jag ska snart laga mat, är hungrig. Hoppas jag klarar av att stå och laga mat, blir ju så yr när jag står upp. Och hoppas jag får behålla maten idag, det fick jag inte igår, då spydde jag direkt efter jag ätit,.Usch.

// Sandra Eklund


Världens bästa mamma

Älskar dig obeskrivligt mycket  

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards