Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Barnmorskebesök och soff fixande

Av Sandra Eklund - 16 augusti 2011 17:21

Hallå!

Igår förmiddag var jag hos barnmorskan:) Tog blodprover som visade att allt va normalt och så kolla hon mitt blodtryck och det va äntligen normalt igen:)

Sen kände hon på min mage och mätte min livmoder och den va 23 cm ( helt normalt ) :) Fick även som jag hade hoppats höra bebis hjärtljud igen, Den här gången rörde han sig inte lika mycket så nu hörde vi mera:) Hans hjärta slog 143 slag i minuten, helt normalt :) Sen fick jag 2 papper, ett gravidbevis som jag ska skicka iväg till försäkringskassan och så ett papper om att man ska boka tid för att komma och skriva på faderskapsbevis och anmäla gemensam vårdnad. Fick en ny tid hos barnmorskan den 19e september och då ska Jimmie följa med för jag fick en bättre tid den här gången:)

När jag kom hem från barnmorskan ringde jag "familjerätten" Som jag har för mig att det hette och boka en tid så vi kan skriva i att Jimmie är pappan till bebis och att vi ska ha gemensam vårdnad:) Så fick en tid till den 15e september:)

Sen hittade mamma ett inlägg på en facebook grupp där någon ville skänka bort sin 3 sits soffa, och eftersom min moster behövde en ny soffa så tänkte vi på henne direkt:) Så vi kontaktade hon som ville skänka bort soffan, sen åkte jag och Jimmie till pappa och låna en släpkärra. Sen till viksäng där soffan stod och så kom Jimmies pappa också och så bärde karlarna ut soffan till släpet;) Sen hem till min moster, och så fick karlarna bära in soffan +  bära ut den gamla soffan som min moster hade. Min moster blev riktigt glad och jätte tacksam:) Sen åkte jag och Jimmie till pappa och lämna släpet och gamla soffan (som vi ska slänga i helgen) Sen hem till Jimmie och då va de kväll redan, gick och la oss en timma senare:P Så såg gårdagen ut;P

//Sandra Eklund

  Bebis<3   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:55


Sovit jätte bra i natt, ändå är jag helt slut - skit trött! Och som vanligt så önskar jag bara att förlossningen ska starta.. men det gör den ju INTE. Barnmorskorna hade fel.. Jag kanske går hela tiden ut i alla fall? Vem vet..jag vet inte vad ...

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:19

          Älskar dig så mycket lilla bebis, vi längtar efter dig<3<3 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 23:30


Det gick bra hos barnmorskan idag! Hon tog blodtryck, kände på magen och mätte den, tog blodprov och lyssna på bebis hjärta. Allt var normalt förutom att jag behöver mer järn igen, men jag tänker inte börja med järntabletterna för jag mådde inge ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:25


Efter att ha haft massa samandragningar/värkar i mage,rygg och underliv fick vi igår komma upp på en kontroll på förlossningen. Jag ville se om jag öppnats nå mera, men det hade jag ju självklart inte:/ Så det va bara att åka hem igen.. jag fick 2 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:09

        Magen växer så det knakar! Nu är den ännu större^^, ...

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards