Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Hoppa av..

Av Sandra Eklund - 25 augusti 2011 00:44

Jag och Jimmie har diskuterat och jag har beslutat mig för att hoppa av skolan, vi förlorar pengar vi verkligen behöver om jag går i skolan.För jag kan inte få mammapenning fast jag skulle plugga hemma ett år, för då är jag ju inte ledig utan jag pluggar ju på distans. Om jag hoppar av får jag mammapenning och jag slipper lägga ca 600 kr på buss de månaderna jag är i skolan. Mammapenningen är mycket mer än de lilla man får från csn. Desutom kan jag då lägga all min energi och tid på bebis när han kommer ut utan att behöva stressa med att hinna plugga varje dag. Jag ska söka helgjobb ett tag efter förlossningen, förhoppningsvis kan jag få jobba på heltid på det stället efter ett år när bebis går på dagis. Och då ska jag spara ihop pengar så att jag kan ta körkort och när jag har det så ska jag söka till en yrkesutbildning på edströmska som håller på i ca 9 månader.Man blir då utbildad till lastbilschaför, vilket man tjänar jävligt bra som så det uppskattas!^^, Och jag vill ha ett mans jobb!^^, Ska bli så skönt att slippa plugga när bebis kommit.Man vet ju aldrig om man får ett barn som sover hela tiden eller ett barn med kolik, och får vår lilla ängel kolik då hade jag nog aldrig klarat av att plugga! Kanske i början, men när man inte sovit på ett par dygn så blir man nog ganska död.. Hoppas vår ängel slipper få kolik<3<3

 
 
Michelle von Walden - Gravid!

Michelle von Walden - Gravid!

25 augusti 2011 10:34

Känns som att de kan vara ett bra beslut för din del med tanke på att skolan är dum i huvudet också! De löser sig nog bäst såhär för eran del :)

Har ni löst "problemet" när ni ska flytta än då? Ni hade ju lite olika åsikter angående de. Måste säga att jag är på din sida när de gäller de, ni måste ju ha mat så ni överlever den månaden!!

Kram på dig!!

http://michellevonwalden.blogspot.com

Sandra Eklund

25 augusti 2011 12:39

Ja verkligen, inte förns den 7e september skulle syon komma till skolan, det är ju sjukt! Jävla friskolor alltså.. Dem suger verkligen. Nej det problemet har vi inte löst än:/ Vi får helt enkelt se hur det blir, hur mycket pengar vi har kvar efter att vi har målat och kanske köpt lite smått som behövs.det är många som skänker bort sina saker via facebook så det är ju verkligen uppskattat i våran sits:) Vi ska få en gratis damsugare, och eventuellt soff bord och bokhylla om vi gillar det:) Hehe jag uppskattar att du är på min sida;) Det visar att du är en ekonomisk person, vilket Jimmie verkligen inte är:O Hoppas han ändrar på det, att han fattar sen att det inte är gratis att bo hemifrån:O Kram:)

 
Ingen bild

lilly

25 augusti 2011 18:06

oj, har du inget jobb och ska ha barn? Hoppas killen din tjänar bra då så ni klarar er!Tycker du är dum som hoppar av skolan...det är viktigt med utbildning men å andra sidan så kan du ju ge ditt barn all tid då... Grattis till lillen/an och lycka till!

Sandra Eklund

26 augusti 2011 13:29

Nej det har jag inte.. Vi trodde killen skulle tjäna bra. Men chefen har lurat honom. Sa att han jobbar på ackord och så fick vi nyss reda på att han inte gör det, så han tjänar inge bra. Jag är inte dum som hoppar av nu när vi är i detta läge, jag får ju mer pengar om jag inte går i skolan (mamma penning) , jag va dum för 3 år sen som inte gick kvar på skolan jag gick på för då hade jag varit klar med skolan nu. Men som sagt så ska jag ta en kort yrkesutbildning senare, på en mycket bättre skola än den jag går på nu. Tack så mycket!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:55


Sovit jätte bra i natt, ändå är jag helt slut - skit trött! Och som vanligt så önskar jag bara att förlossningen ska starta.. men det gör den ju INTE. Barnmorskorna hade fel.. Jag kanske går hela tiden ut i alla fall? Vem vet..jag vet inte vad ...

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:19

          Älskar dig så mycket lilla bebis, vi längtar efter dig<3<3 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 23:30


Det gick bra hos barnmorskan idag! Hon tog blodtryck, kände på magen och mätte den, tog blodprov och lyssna på bebis hjärta. Allt var normalt förutom att jag behöver mer järn igen, men jag tänker inte börja med järntabletterna för jag mådde inge ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:25


Efter att ha haft massa samandragningar/värkar i mage,rygg och underliv fick vi igår komma upp på en kontroll på förlossningen. Jag ville se om jag öppnats nå mera, men det hade jag ju självklart inte:/ Så det va bara att åka hem igen.. jag fick 2 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:09

        Magen växer så det knakar! Nu är den ännu större^^, ...

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards