Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Snart så..

Av Sandra Eklund - 31 augusti 2011 23:39

Idag har jag och Jimmie varit i Sala och hämtat en helt gratis damsugare av en snäll tjej vid namn Emelie:) TACK igen:) Det va väldigt ombytligt väder på vägen dit och hem och en jätte stor regnbåde sågs bakom träden genom hela sala vägen:P 

Idag har vi pratat med tjejen som säljer lägenheten till oss, inte förns 21.30 imorgon får vi nycklarna till lägenheten, känns ju kul;/ Men men.. Vi har i alla fall beslutat oss för att skita i renoveringen nu och kanske göra det efter Jimmies nästa lön om vi har råd, ska försöka få bostadsbidrag och mammapenning tills då också..

På lördag flyttar vi:) Pratade med pappa för några timmar sen, och han erbjöd sig att hyra en släpkärra åt oss:) Blev riktigt glad för det, känns skönt att slippa betala för det också när det behövs köpas massa. Sen skulle han kolla om dem hade någon gammal micro vi kunde få:) Det blir mycket körandes överallt på lördag, vi ska till kolbäck och hämta en soffa vi ska få av pappa, sen till hallsta och hämta en tvbänk vi ska få köpa av Sandra men hon är snäll och låter oss betala för den sen den 25e:) Sen fram och tillbaka på Bjurhovda haha ojoj.. Önskar jag kunde hjälpa till och bära! till och med kartongerna jag har packat i massa saker i är för tunga för mig nu som gravid, känns som ryggen ska gå av när jag bär dem:/ Någonting måste jag ju kunna bära, kommer känna mig riktigt dum annars om jag bara ska stå och kolla på eller hålla upp dörrar;D 

Jo juste, tror man kan säga att jag har hoppat av från skolan nu för i stället för att min mentor svarade på mitt medelande om att jag ville hoppa av hade hon tagit bort mitt konto på schoolsoft^^ Tycker ändå det är konstigt att ingen från skolan hör av sig :O Jimmies granne som också är bygglärare på skolan fick i alla fall mina skolböcker så att han kunde lämna dem i skolan, så jag slapp åka dit^^,

Ne nu ska jag skriva en lista på vad som behövs köpas till lägenheten, Sandra va snäll och kom med förslag eftersom jag inte kom på så mycket fast jag vet att det är massor man behöver;D Fick även en rolig bild uppe i skallen utav Sandra som glömt köpa konservöppnare och öppnar en burk med hammare och spik xD

Haha.. god natt läsare!:)

 

 
 
Ingen bild

mia

7 september 2011 14:07

vart har ni köpt lägenhet? Hur fick ni pengar till den ? Tycker det är bra med bloggar som din ! Kul att läsa en ung mammas resa genom livet=)

Sandra Eklund

11 september 2011 22:52

På bjurhovda, Jimmie fick ett lån på banken. Va roligt,tack så mycket!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:55


Sovit jätte bra i natt, ändå är jag helt slut - skit trött! Och som vanligt så önskar jag bara att förlossningen ska starta.. men det gör den ju INTE. Barnmorskorna hade fel.. Jag kanske går hela tiden ut i alla fall? Vem vet..jag vet inte vad ...

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:19

          Älskar dig så mycket lilla bebis, vi längtar efter dig<3<3 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 23:30


Det gick bra hos barnmorskan idag! Hon tog blodtryck, kände på magen och mätte den, tog blodprov och lyssna på bebis hjärta. Allt var normalt förutom att jag behöver mer järn igen, men jag tänker inte börja med järntabletterna för jag mådde inge ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:25


Efter att ha haft massa samandragningar/värkar i mage,rygg och underliv fick vi igår komma upp på en kontroll på förlossningen. Jag ville se om jag öppnats nå mera, men det hade jag ju självklart inte:/ Så det va bara att åka hem igen.. jag fick 2 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:09

        Magen växer så det knakar! Nu är den ännu större^^, ...

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards