Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Sandra Eklund - 14 oktober 2011 13:12

Hoppas ni gillar min nya design?:)

Snart kommer mamma hit så jag ska ta en snabb dusch, sen senare kanske Melinda kommer hit om hon har tid=) Jag har lite samandragningar, hoppas dem släpper och inte blir värre.. Vill inte åka till förlossningen igen och bli inlagd!

Hoppas ni får en trevlig helg!

 

Av Sandra Eklund - 14 oktober 2011 13:01

Här kommer lite magbilder från när jag va i vecka 33 (32+0)

                

Längtar efter dig bebis<3<3

Av Sandra Eklund - 14 oktober 2011 10:44

I tisdags va det dags igen, vaknade kl 5 på morgonen av hemska värkar. Ringde till förlossningen och fick prata med en sköterska i evigheter för att hon skulle läsa igenom hela min Journal, hon sa även "Jag hör inte att du har värkar" Jävla kärring, vad menade hon? Att jag skulle skrika? Jag andades för fan mycket men det hörde hon väll inte! Sen sa hon i alla fall att jag fick komma dit, så jag och Jimmie packade med oss saker ifall att vi skulle få stanna sen åkte vi dit. Dem gjorde ctg och gynundersökning, jag hade öppnat mig 1 cm till så vi fick vara kvar. Sen tog dem blodprover och höll koll med ctg kurvan + gav mig en tablett som skulle stoppa värkarna ett tag. Den hjälpte så jag slapp värkar resten utav dagen men jag hade hemska darrningar och hjärtklappning, det är biverkning av tabletten. Sen flyttades vi upp till BB eftersom dem behövde rummen på förlossningen. Men när kvällen kom fick jag värkar igen, sen försvann dem ett tag och sen kom dem tillbaka igen. Värkarna jag fick andra gången gjorde att bebis knuffades neråt, det gjorde så ont:( Jag låg och grinade och Jimmie försökte trösta mig och få mig slappna av<3

Barnmorskan jag hade brydde sig inte ens, hon verkade bara tro att jag överdrev eller låtsades och hon lyssnade inte på vad man sa "Vad sa du?" Sa hon hela tiden helt ointrisserad, Jimmie tyckte inte heller om henne. När hon hade gått ut ur rummet blev värkarna ännu värre, Jimmie gick ut i korridoren och sa till en annan barnmorska att vi inte ville ha den andra. Efter ett tag kom barnmorskan Jimmie sa till in, det va bara hon och den andra som jobbade natt. Hon frågade varför jag inte ville ha den andra så då berättade jag det för henne. Efter ett tag började värkarna släppa och en läkare kom in, hon sa att jag skulle få lugnande tabletter så att jag skulle få sova.

När hon hade gått kom efter ett tag den där elaka barnmorskan in till oss, hon började bråka med mig, hon fattade inte vad hon hade gjort för fel. Hon sa "jag kunde ju inte göra något, vi va ju tvugna att vänta på läkaren!" Jag försökte förklara att det va inte därför, utan att hon inte lyssnade, inte brydde sig och trodde jag överdrev eller nå. Hon lyssnade inte ens på mig då när jag försökte förklara så jag blev skit tjurig och sa "Men skit samma!" Och fast jag sa det fortsatte hon, hon va helt sjuk! Man såg på Jimmie vad han tänkte, han tänkte nog samma som jag. Till slut gav hon mig de lugnande tabletterna i alla fall och gick. Jag va lite nojig över att ta de där tabletterna först, jag tänkte att "hon kanske gett mig nå andra tabletter nu" Men jag tog dem i alla fall och efter 5 minuter slockna jag. Sov till 8 då jag blev väckt av ny personal.Hade inga fler värkar så på eftermidagen åkte vi hem.

Igår va vi på kontroll på förlossningen, ingenting hade förändrats. Va fortfarande öppen 2 cm och livmodertappen va fortfarande kort men den hade inte blivit kortare så det va ju skönt så vi slapp stanna kvar:) På måndag är det kontroll igen, hoppas inte förlossningen sätter igång i helgen bara. Och på tisdag har jag tid hos min barnmorska på carema, får väll se vad hon säger om allt som har hänt haha..



Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards