Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Sandra Eklund - 20 oktober 2011 10:47

God förmidag!

Nu har jag haft oregelbundna värkar sen kl 04:00 igår, blir så irriterad.. vill att det ska sätta igång ordentligt i stället! Vill slippa detta nu och jag längtar så förfärligt mycket efter bebis<3 Men det är bara å vänta och se vad som sker..

Igår hade jag besök här, först av mamma sen gick hon hem och efter ett tag kom hon tillbaka med min låtsas far också sen gick dem hem sen kom min moster Annika och sen kom mamma tillbaka igen med lillebror Markus. Annika hade med sig kladdkaka med grädde och cola så det blev gott med lite fika:) Idag - snart, kommer min andra moster Elisabeth:) sen blir de väll besök av mamma igen eller om jag följer med hem till henne, det beror på om värkarna håller sig i shack.. Bebis har hicka just nu, det är så kul.. Magen "hoppar" rytmiskt. Han har hicka flera gånger om dagen, han tränar väll sina små lungor:) Jag ska väll äta frukost nu sen klä på mig och försöka plocka undan lite här för det ser förjävligt ut, jag får inte hålla på så mycket igentligen men va fan jag tål inte se den här röran speciellt inte när jag ska få främmande..

 

Av Sandra Eklund - 20 oktober 2011 10:16

Jag skulle lägga upp det här igår kväll men jag va så trött och gick och la mig så det kommer nu i stället..


I magen:

Från den här veckan börjar barnets snabbaste tillväxt under graviditeten. Det ökar 220-340 gram varje vecka. Eftersom det blir allt trängre i livmodern kan det hända att barnets rörelser minskar men de kan istället bli desto starkare. Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång. Bebisens huvud vilar på moderns blygdben. Barnet väger nu ca 2.5-2.6 kg och är ca 45 cm lång.Längden mäts från huvud till fot. Från och med nu kan måtten variera relativt mycket.


Mamma:

Ditt fundusmått är nu cirka 31-35 centimeter. Magen står som högst nu för att snart sjunka ned lite. Bebisen trycker på överallt. Du kan ha tungt att andas, värk i ryggen och svårt att sitta, stå och sova.


Partner:

Det är bra att känna till att din partners kropp är hårt belastad av graviditeten och att hon troligen har svårt att sova. Det kan göra vem som helst lättirriterad. Avlasta henne så gott du kan.

När ni har kommit hem med bebisen från BB behöver ni många saker; skötbord, spjälsäng, blöjor med mera. Passa på att handla startkitet nu. När ni kommer hem med bebisen vill ni bara mysa hemma, inte fara runt i affärer.

                Bilderna tog jag igår då jag gick in i vecka 35.

 Man märker att bebis växer massor nu

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards