Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Natt pigg bebis<3

Av Sandra Eklund - 6 juli 2011 01:04

Min lilla ängel är nattpigg, han sparkar på en massa nu och det är så mysigt:)

Har märkt att han nästan alltid börjar sparka när jag har något varmt på magen:) Som nu, nu har jag laptopen på magen och han sparkar för fullt, och så sparkar han ofta när jag lägger mina varma händer på magen och även när jag badar:) Men något jag stör mig på är att han han sparkar inte lika mycket när Jimmie lägger sina händer på min mage, han sparkar ett par gånger men inte lika hårt som han sparkar för mig, men Jimmie har så dåligt tålamod. Han har händerna ett tag på magen bara sen tar han bort dem bara för sparkarna slutat ett tag, Men igår lyssnade han på mig när jag sa att "Ha tålamod, låt händerna ligga kvar och tryck lite på magen" Då började lillen sparka massor och hårt ett tag och Jimmie blev jätte glad:) Det va mysigt, blir glad när Jimmie också får känna vårat mirakels sparkar och slag:)<3

Imorgon går jag in i vecka 20 (19+0) Tiden går verkligen fort, känns som att jag nyss fick beskedet "gravid 1+2" på testet. Jag längtar så otroligt mycket efter lillen men jag vill inte att tiden ska gå för fort för vi måste hinna få lägenhet och allt annat viktigt som möbler och saker till bebis:( Jag oroar mig HELA TIDEN, Jimmie oroar sig ingenting, han tar allt som det kommer. Jag förstår mig inte på honom.. Ibland önskar jag att jag också kunde vara så, men ändå inte. För hade jag varit så jag med så hade ingenting hänt. Vet inte hur mycket jag har fått tjata på Jimmie för att han ska börja göra något, nu äntligen har han börjat lyssna på mig. Önskar bara att han kunde visa lite förståelse för min oro och inte bara säga saker som "Du tror att vi kommer bo på gatan, men det kommer vi inte" Men lilla rara älskling, Vi kommer verkligen inte leva lyx som du verkar tro, och kämpar vi inte nu så jo då kommer vi få bo på gatan! Men jag vet att du inte lyssnar på de orden för jag har sagt det så många gånger.. Hoppas verkligen allt ordnar sig. Hoppas hoppas hoppas att vi får ett lån eller att det finns någon snäll människa på mimer eller akelius som kan hjälpa oss!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:55


Sovit jätte bra i natt, ändå är jag helt slut - skit trött! Och som vanligt så önskar jag bara att förlossningen ska starta.. men det gör den ju INTE. Barnmorskorna hade fel.. Jag kanske går hela tiden ut i alla fall? Vem vet..jag vet inte vad ...

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:19

          Älskar dig så mycket lilla bebis, vi längtar efter dig<3<3 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 23:30


Det gick bra hos barnmorskan idag! Hon tog blodtryck, kände på magen och mätte den, tog blodprov och lyssna på bebis hjärta. Allt var normalt förutom att jag behöver mer järn igen, men jag tänker inte börja med järntabletterna för jag mådde inge ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:25


Efter att ha haft massa samandragningar/värkar i mage,rygg och underliv fick vi igår komma upp på en kontroll på förlossningen. Jag ville se om jag öppnats nå mera, men det hade jag ju självklart inte:/ Så det va bara att åka hem igen.. jag fick 2 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:09

        Magen växer så det knakar! Nu är den ännu större^^, ...

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards