Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Sandra Eklund - 21 juli 2011 22:38

             Vecka 22 (21+1) :)

Av Sandra Eklund - 21 juli 2011 13:32

Hallå där!

Pappa ringde för ett tag sen och frågade om vi har köpt lägenhet, jag ba "Japp"

Han ba "nehäää??" Haha han blev nog chockad att vi hittade en så fort;D

Frågade om han kunde hjälpa till att tapetsera och fixa dit badkaret till oss och det

va inga problem:) Sen fick jag höra att Barbie deras ena hund blev avlidad för 3 veckor sen och han trodde han berättat det redan:O Hon hade tydligen haft canser i magen stackarn:( Jag är glad att jag inte har fäst mig så mycket med den eller deras andra hund, då hade jag nog börjat bölat.. Men känns ändå konstigt, dem har ju haft henne i flera år, hon va så söt. Stackars soffi,( den andra hunden ) nu har hon förlorat sin mamma:/ Vila i frid lilla Barbie


I alla fall fick jag förfrågan om jag och Jimmie kan vara hundvakt till Soffi nästa vecka, från torsdag till söndag. Jag sa att det går bra så jag hoppas inte Jimmie har något emot det nu eftersom jag inte fråga han innan.. Han jobbar ju på fredagar så då måste han ju åka ändå från kolbäck till jobbet, hoppas det går bra annars får jag väll sova själv första natten:( Eller om någon kompis vill följa med i så fall? Får se, Jimmie skulle ringa upp mig när han hade mindre å göra på jobbet. Han har mekarkväll på torsdagar så idag kommer han hem senare än vanligt, jag funderar på om jag ska klippa upp mitt hår lite, jag har gjort det förut fast bara på luggen. Ska nog pröva..haha. Jag vill ha som min syster fått sitt hår klippt hos frissören! Men jag tänker inte klippa mig hos en frissör förns jag har fått jätte långt hår, för jag vill inte klippa bort längden alls bara ha uppklippt. Men frissörerna lyssnar ju aldrig på en och så klipper dem bort ca 5-10 cm på längden i alla fall "jag va tvungen att göra det på ditt slitna hår" Säger dem, men det är väll fan kunden som bestämmer eller hur!:O

Inte konstigt att mitt hår aldrig blir långt när dem gjort så på mig så många gånger!

Jag vet hur man klipper upp ändå så det blir nog inga problem:) Kanske börjar klippa efter jag ätit:)

//Sandra Eklund

Av Sandra Eklund - 21 juli 2011 13:28

Kolla noga i början av filmen;)


 

Av Sandra Eklund - 21 juli 2011 00:21

I magen:

Fostrets fem sinnen utvecklas dagligen. Smaklökar har bildats på tungan och fostret har nu känsel. Fostret experimenterar med känseln genom att stryka sig över ansiktet och känna på olika kroppsdelar. Ögonlocken täcker hela ögonen. Lungblåsorna utvecklas men de är vattenfyllda hela tiden i magen. Vätskan pressas ut vid födseln. Om det är en flicka utvecklas slidan den här veckan. Bebisen väger nu

ca 510 gram och är ca 25 cm lång från huvud till stjärt.


Mamma:

Många känner att sexlusten ökar. När blodflödet ökar är det en del kvinnor som för första gången får orgasm eller multipla orgasmer. Många oroar sig för att barnet kan skadas av sex men det är väl skyddat där det flyter omkring i livmodern. Såvida din läkare inte har avrådit dig från sex så är det hälsosamt med sex under graviditeten. Ni kommer ofta varandra närmare och det stärker ert förhållande. Kanske ni måste börja vara lite kreativa med ställningarna eftersom magen lätt kan komma i vägen.

Hormonerna kan göra att ditt tandkött svullnar upp och det kan blöda. Bäckenlederna mjukas upp under graviditeten. Det sker för att utvidga bäckenet så att barnet kan komma ut vid förlossningen. När bäckenet mjukas upp blir det mer rörligt och ostadigt. Det gör att många kvinnor känner värk i korsryggen, bäckenet, i skinkorna eller värk från blygdbenet ut mot ljumskarna.

Du kan känna att din livmoder övar sig inför förlossningen genom oregelbundna sammandragningar som kallas Braxton Hicks kontraktioner. I Sverige brukar vi kalla dem förvärkar, falska värkar eller avstannade värkar. De känns längst upp i livmodern. De är inte farliga vare sig för fostret eller för dig. Om sammandragningarna skulle bli smärtsamma och du har fler än fyra per timme bör du kontakta sjukvården eftersom det då kan röra sig om en för tidig förlossning.


Egna anteckningar:


Jag har börjat kissa väldigt ofta nu, vissa gånger är jag kissnödig direkt jag rest mig upp från toanxD Antagligen för att lillen ligger och trycker mot urinblåsan väldigt mycket ibland. Samandragingar får jag fortfarande ibland, men dem gör inte lika ont längre, förmodligen för att jag inte blir rädd längre och slappnar av mer. Jag svettas som en gris hur lätt som helst och blir yr när det är varmt och kvavt ute. Brösten ömmar jätte mycket också, får ont av Bh ibland. Måste nog köpa större! Ja finns inte så mycket mer att skriva:D graviditeten rullar på som den ska:)Bilder på magen kommer imorgon.

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards