Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

En fråga till någon som varit eller är gravid

Av Sandra Eklund - 7 juli 2011 23:32

Hallå där!

Ni som varit gravida eller är gravida, kan ni svara på denna frågan?..

- Visst saknar man sin bebis när den är i magen?

Jag vet att man gör det, man saknar och längtar ihjäl sig efter att få hålla sin lilla flicka eller pojke i famnen. Eller hur?

Så varför har då min så kallade vän så svårt att fatta det? Hon har nu sagt upp kontakten med mig på grund utav att hon "Inte orkar med mig" På grund utav att jag inte längre pallade förklara för henne "Hur jag kan sakna min bebis"  Jag försökte förklara att när man varit gravid länge och känner bebis sparkar och rörelser så saknar man bebisen, men det kunde hon inte fatta och då orkade hon inte med mig och sa upp sin kontakt med mig, hon skulle vara min bästa vän. Men vilken jävla bästa vän gör så?? Blir fan ledsen och förbannad, vad är det för en jävla människa?!

 

 
 
Ingen bild

jonna

14 juli 2011 23:14

joo klart man kan. inte på ett sånt sätt som att ni inte har träffats på länge men om man tänker att man vill ha något man inte har, så saknar man ju det. t ex så har du ju inte din bebis i din famn så då saknar du ju honom där. är det så du också menar?

Sandra Eklund

16 juli 2011 02:03

Ja precis så jag menar, du förstår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:55


Sovit jätte bra i natt, ändå är jag helt slut - skit trött! Och som vanligt så önskar jag bara att förlossningen ska starta.. men det gör den ju INTE. Barnmorskorna hade fel.. Jag kanske går hela tiden ut i alla fall? Vem vet..jag vet inte vad ...

Av Sandra Eklund - 4 november 2011 12:19

          Älskar dig så mycket lilla bebis, vi längtar efter dig<3<3 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 23:30


Det gick bra hos barnmorskan idag! Hon tog blodtryck, kände på magen och mätte den, tog blodprov och lyssna på bebis hjärta. Allt var normalt förutom att jag behöver mer järn igen, men jag tänker inte börja med järntabletterna för jag mådde inge ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:25


Efter att ha haft massa samandragningar/värkar i mage,rygg och underliv fick vi igår komma upp på en kontroll på förlossningen. Jag ville se om jag öppnats nå mera, men det hade jag ju självklart inte:/ Så det va bara att åka hem igen.. jag fick 2 ...

Av Sandra Eklund - 1 november 2011 12:09

        Magen växer så det knakar! Nu är den ännu större^^, ...

Presentation


Sandra heter jag och är 19 år, på denna blogg skriver jag om min graviditet och annat som händer i mitt liv!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards